صد برگ

به گلستان حقایق گل صدبرگ فشانم

صد برگ

به گلستان حقایق گل صدبرگ فشانم

صد برگ

صدبرگ جدیدترین کار منصور ضابطیان و محمد صوفی است.
این برنامه، یک مجله فرهنگی، هنری و ادبی شبانه است که مباحث روانشناسی با همان رویکرد فرهنگی و ادبی نیز با توجه به شرایطی که در جامعه وجود دارد در آن مطرح می‌شود.
این برنامه از 11 مهر 94 هرشب از شنبه تا پنجشنبه ساعت 9تا 10 از شبکه 4 سیما روی آنتن می رود.گفتنی است تکرار این برنامه روز بعد ساعت 1.5 ظهر پخش خواهد شد
تقریبا همه تیم «رادیو هفت» در این کار حضور خواهند داشت.

شماره پیامک برنامه: 3000047
پیامک شرکت در مسابقه: 20700
ایمیل: sadbarg-tv4@irib.ir
ارتباط با روابط عمومی از ساعت 10 صبح تا 10 شب: 09393757382

آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

۳ مطلب در مهر ۱۳۹۴ ثبت شده است

هوای محرم جاریست

چهارشنبه, ۲۲ مهر ۱۳۹۴، ۱۱:۵۶ ق.ظ

عطری که از حوالی پرچم وزیده است / ما را به سمت مجلس آقا کشیده است
از صحن هر حسینیه تا صحن کربلا / صد کوچه بازکنید محرم رسیده است . . .

سلام

پیشاپیش فرا رسیدن ماه محرم رو تسلیت میگم.

خوبید؟

چه خبرا؟

از 100 برگ چه خبر؟ جاافتاده براتون؟ ارتباط برقرار کردین باهاش؟

هنوز هیچی نشده نشریات چاپی و دیجیتالی هی گفتگویی رو با عوامل صد برگ انجام میدن

 ماهنامه دیوان  گفتگویی رو با اهالی 100برگ انجام داده که ما عکسای این ماهنامه رو تو این پست براتون میذاریم.





اینم یه عکس دیگه از اهالی صدبرگ یا همون رادیو7 خودمون


پاینده باشید

التماس دعا

یاعلی

۵ نظر ۲۲ مهر ۹۴ ، ۱۱:۵۶
مرضــــــ یه

صدبرگ نامه

پنجشنبه, ۱۶ مهر ۱۳۹۴، ۱۲:۳۶ ق.ظ


سلـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــام
خوبید؟
خیلی ممنونم ازتون که تشریف آوردین و خونه جدیدتون رو نورانی کردین*
5شب از پخش برنامه صدبرگ میگذره... برنامه خوبیه ولی متفاوته از رادیو7
یه بخش هایی از برنامه شباهت زیادی به رادیو هفت داره، مثل شاهنامه خوانی، مولانا خوانی،فال حافظ، پخش نماهنگ و حتی حضور مجریان رادیو7.
اما هنوز نمیشه نظر قطعی درباره برنامه داد باید یه مدت بگذره تا جا بیفته...
امیدوارم برنامه همون برنامه ای بشه که مدنظر همه ماست.

برنامه 100 برگ هنوز وب سایتی نداره ولی تو شبکه های اجتماعی صفحه داره.
صفحه رسمی برنامه صدبرگ در شبکه اینستاگرام:   https://instagram.com/100.barg/


کانال برنامه صدبرگ در تلگرام:     telegram.me/telegragroup100barg 

توجه: تلگرامتون باید آپدیت شده باشه تا کانال فعال بشه...

این کانال تمام مدت زمان برنامه لحظه به لحظه گزارش میده که بخش بعدی برنامه چه هست.

شماره پیامک برنامه: 3000047
پیامک شرکت در مسابقه: 20700
ایمیل: sadbarg-tv4@irib.ir
ارتباط با روابط عمومی از ساعت 10 صبح تا 10 شب:  09393757382


برای دیدن ویدئوهای برنامه به وبلاگ ص مثل صدبرگ مراجعه کنید. دوست خوبم نجمه زحمت ضبط و آپلود بخش های برنامه رو میکشن.


اگه این چند شب برنامه رو دیده باشید، متوجه شدید که صدبرگ هرشب مسابقه ای رو برای بیننده ها ترتیب دیده. حالا نحوه شرکت در مسابقه صدبرگ رو در زیر توضیح میدیم


مسابقه 100 برگ برای تعامل بیشتر بینندگان با برنامه و افزایش آگاهی شما عزیزان نسبت به موضوعات برنامه طراحی شده است. روند مسابقه به این صورت است که مشترکین همراه اولی روزانه حداکثر 3 پیامک 150تومانی و مشترکین ایرانسلی حداکثر 2 محتوای 120 تومانی دریافت خواهند کرد. سوالات مسابقه از کد 20700 و دیگر پیامها مثل تایید پاسخ، خوش‌آمدگویی و ... از کد 20720 ارسال می شود. شما می توانید با پاسخ به سوالات هر روز امتیاز خود را در قرعه کشی روزانه 5 میلیون ریالی و 3 جایزه ویژه 150 میلیون ریالی افزایش دهید. برای پاسخ به سوالات هر قسمت از برنامه تا ساعت 15روز بعد فرصت دارید. توجه کنید که اگر بین ساعت 15 تا 19 پاسخی ارسال نمایید پیغامی مبنی بر شروع نشدن مسابقه دریافت می کنید، لطفا منتظر ارسال سوالات باشید.
برای پاسخگویی به سوالات لطفا تنها عدد گزینه مورد نظر را ارسال کنید.

نحوه امتیاز دهی:
فعالسازی : 1000 امتیاز
پاسخ صحیح: 200 امتیاز
پاسخ غلط: 50 امتیاز
هر روز عضویت: 50 امتیاز
برای فعالسازی 100 و برای غیر فعالسازی 100 off و برای دریافت راهنمای سرویس help را به رایگان به 20700 بفرستید

******************************************************************************************************


روزنامه 7صبح در روز شنبه، گزارشی رو درباره برنامه صدبرگ تهیه کرده و درباره برنامه با منصور ضابطیان صحبت کرده. در زیر مشروح این گزارش آورده شده:


«صد برگ» ضابطیان و رفقا در شبکه چهار

رنامه جدید تیم منصور ضابطیان و محمد صوفی از امشب روی آنتن شبکه چهار می رود؛ برنامه ای کاملا فرهنگی و هنری که پای بازیگران، هنرمندان و سایر چهره های مطرح را با خوانش شعر و متون ادبی و .. به تلویزیون باز می کند.

منصور ضابطیان و تیم اش بعد از چند ماه دوری از تلویزیون، بالاخره قرار است از امشب با برنامه جدید «صدبرگ» به شبکه چهار بیایند. این برنامه برخلاف اینکه طرح جلد دفترهای مشق 100 برگ قدیمی را به عنوان لوگو استفاده کرده به هیچ عنوان برنامه ای نوستالژیک نیست.

آنطور که از تعریف ها برمی آید، برنامه صرفا شبانه و آرامش بخش هم نیست و قرار است در آن صحبت های زیادی درباره مسائل مختلف فرهنگی و هنری و اندیشه به میان بیاید و بحث های کارشناسی فراوانی رواج داشته باشد. به همین دلیل هم هست که شبکه چهار، ساعت 21 را برای پخش آن در نظر گرفته است.

درباره حال و هوای برنامه، اتفاق هایی که قرار است در آن بیفتد و خلاصه بخش های مختلف آن با منصور ضابطیان، مجری و یکی از تهیه کنندگان برنامه گپ زده ایم.

از حافظ و فردوسی تا کلاسیک و انیمیشن

طبق تعریف هایی که از «صدبرگ» شنیده ایم، یک جور مجله فرهنگ، هنر و اندیشه است که قرار است درباره وقایع مختلف فرهنگی صحبت کند و بحث هایی راه بیندازد که به لحاظ فرهنگی برای مردم مفید باشد.

برنامه از بخش های مختلفی تشکیل شده اما آنطور که باید آیتم ثابتی در طول هفته ندارد. ضابطیان در این باره می گوید: «بخش ثابت، به آن شکل که بخواهد مدام در طول هفته تکرار شود نداریم. در واقع تولیدات فراوانی برای برنامه در نظر گرفته ایم اما آیتم ها نظم خاصی ندارند. مثلا بخشی برای حافظ خوانی در نظر گرفته ایم. بخشی را به خوانش حکایت های گلستان سعدی در کاخ گلستان اختصاص داده ایم. بخشی داریم به اسم فردوسی خوانی و با آقای فردوسی که هنرمندان مختلف را کنار مجسمه فردوسی می بریم تا بخش های مختلفی از شاهنامه را بخوانند.

 بخش دیگری برای فیلم های مستند و مراحل تولیدشان در نظر گرفته ایم. در بخش هایی به آوازهای ایرانی، موسیقی کلاسیک، انیمیشن و ... اختصاص داده ایم و در کنار همه اینها نماهنگ های مختلف و ... هم داریم. همه اینها مجموعه متنوعی را تشکیل می دهد که به مرور در طول هفته شاهدش خواهید بود.»


غافلگیری صدبرگ

مهمترین بخش «صدبرگ» بخشی است که به نظر می رسد قرار است مخاطبان را هر شب غافلگیر کند. ضابطیان می گوید: «بخشی در برنامه داریم که مخاطبان را به واسطه آن غافلگیر می کنیم. مثلا ممکن است یک شب عکاسی را که انتظارش را نداریم دعوت کنیم تا راجع به عکس هایش صحبت کند یا مثلا یک شب کارگر ساختمانی که در عرصه فرهنگی اتفاقی را به وجود آورده یا تصمیم خاصی گرفته را به برنامه بیاوریم. برای همین هر شب بیننده ها ممکن است آدم خاصی را ببینند که اصلا انتظارش را نداشته اند.»

در کنار همه اینها آنطور که می گوید برنامه، یکسری کارشناس ثابت دارد که هر شب در برنامه حضور دارند و راجع به مسائل مختلف بحث می کنند.

اجرای چهار مجری در هفته

برنامه هر شب هفته روی آنتن می رود اما به تفکیک روزها چهار مجری برای آن در نظر گرفته شده اند. ظابطیان می گوید: «چهارتا مجری داریم، دو شب در هفته را رشید کاکاوند اجرا می کند، دو شب در هفته خودم هستم، یک شب شاهین شرافتی به عنوان مجری در برنامه حاضر می شود و یک شب را هم امیر علی نبویان اجرا می کند.»

طبق تعریف او 40 درصد برنامه ها تولیدی هستند و به صورت آیتم های ضبط شده روی آنتن می روند و 60 درصد بقیه زنده است و به مسائل و اتفاق های روز واکنش نشان می دهد.

ویژه برنامه پنجشنبه ها

برنامه «صدبرگ» به طور کلی موضوع محور نیست، غیر از روزهای پنجشنبه که به گفته ضابطیان یک مقدار فرمت برنامه ها خاص تر است. او می گوید: «پنجشنبه ها برنامه مان از موضوعات هفته تبعیت می کند. مثلا این هفته به دلیل همزمانی با روز جهانی کودک که 16 مهر ماه است، برنامه ها یک مقدار به آن سمت و سو تمایل دارد و هفته بعدش که روز جهانی غذاست درباره فرهنگ غذا و تغذیه صحبت خواهیم کرد. ویژگی اصلی برنامه صدبرگ این است که به همه مسائل، حتی آنهایی که شاید در وهله اول فرهنگی نباشد، نگاه فرهنگی خواهیم داشت.»


چرا ساعت 21؟

پخش برنامه در ساعت 21، مسئله ای است که در اینستاگرام این برنامه واکنش زیادی را دربر داشته. خیلی ها نوشته اند که انتخاب این ساعت برای چنین برنامه ای زود است و شاید منتظر بوده اند برنامه ای نظیر این در ساعت های پایانی روز پخش شود و برخی دیگر هم نوشته اند که پخش برنامه در ساعت 21 با سریال های شبکه های دیگر تداخل پیدا می کند و ... این مسئله را با ضابطیان در میان می گذاری؛ توضیح می دهد: «هدفگذاری ما خانواده ای است که ساعت 9 شب به منزل رسیده و نمی خواهد سریال ببیند و دنبال تماشای اینجور چیزها نیست. دلش می خواهد آن وقت شب فقط خوراک فرهنگی دریافت کند. صدبرگ می تواند این موقعیت را برایش فراهم کند.»

به هر حال خیلی ها هم هستند که در کنار سریال، ترجیح می دهند این برنامه را هم تماشا کنند. حتی از عوامل برنامه درخواست کرده اند که ساعت پخش آن را عوض کنند. ضابطیان می گوید که این ساعت را خود شبکه چهار برای برنامه انتخاب کرده: «این انتخابی است که شبکه چهار انجام داده و خواسته در آن ساعت یک مجله فرهنگی داشته باشد. با محتوایی هم که ما داریم در این برنامه، برای این ساعت مناسب تر است تا برنامه ای که بخواهد آخر شب و ساعت های پایانی شب روی آنتن برود. بالاخره باید این را در نظر بگیریم که در تمام ساعات روز در هجوم ده ها شبکه تلویزیونی و ده ها خوراک سرگرم کننده مختلف هستیم ولی بالاخره سلایق فرق می کند.

به هر حال ما آنقدر باید توانایی داشته باشیم و برنامه مان را سرگرم کننده پیش ببریم که بتواند کسی که سریال دوست دارد را هم مجاب به تماشا کند. قطعا اگر خوراک خوبی برای مردم داشته باشیم به طرف مان جلب می شوند. ضمن اینکه هم سریال های تلویزیون تکرار دارند و هم برنامه ما. روی همین بحث اگر کسی آن زمان را از دست داد می تواند تکرار برنامه را روز بعد ساعت 13:30 تماشا کند.»


تعامل مستقیم با مخاطبان

عوامل برنامه صدبرگ، علاوه بر صفحه اینستاگرامی که ایجاد کرده اند، در تلگرام هم گروهی تشکیل داده اند تا مخاطبان بتوانند در آنجا عضو شوند و راحت بحث و گفتگو داشته باشند. ضابطیان درباره این فعالیت جدید هم می گوید: «من فکر می کنم بهترین قاضی ها درباره هر برنامه و بهترین کسانی که می توانند برنامه را هدایت کنند خود مردم هستند؛ مخصوصا مردمی که مخاطب شبکه چهار هستند و نگاه و نظراتشان به تفکرات برنامه خیلی نزدیکتر است.

قطعا خیلی بیشتر می توانند کمک کنند. این تکنولوژی های جدید باعث شده که بتوانیم خیلی راحت تر با مردم در ارتباط باشیم و ایده ها، انتقادها و پیشنهادها را بگیریم و در برنامه اعمال کنیم. برای همین هم در کنار اینستاگرام، گروه تلگرامی را هم فعال کرده ایم و واقعا هم از نظرات مختلف مردم استقبال می کنیم.»

تا کی قرار است روی آنتن باشد؟

با توجه به سابقه درخشانی که مخاطبان از تیم منصور ضابطیان و محمد صوفی سراغ دارند و استقبال فراوانی که تا همین الان در صفحه اینستاگرام این برنامه شده به نظر می رسد «صدبرگ» هم از جمله برنامه های طولانی مدت شبکه چهار باشد و پخش آن تا مدت ها ادامه پیدا کند. ضابطیان درباره اینکه برنامه تا چه زمانی قرار است روی آنتن باشد می گوید: «فعلا دوره این برنامه را تا پایان سال روی آنتن می بریم اما به امید خدا اگر مردم و مدیران از برآیند کار راضی باشند، امیدواریم در دوره های بعد هم بتوانیم کارمان را ادامه دهیم.»



یاعلی

۱۰ نظر ۱۶ مهر ۹۴ ، ۰۰:۳۶
مرضــــــ یه

صد برگ

چهارشنبه, ۸ مهر ۱۳۹۴، ۱۰:۳۸ ب.ظ
سلاااااااام
خوبید؟
به وبلاگ هواداران 100 برگ خوش اومدین
از اونجایی که برنامه رادیو7 پرونده اش بسته شد، پس بالطبع کار وبلاگ قبلی مون، اینجا ایران است، رادیو7 نیز اتمام یافت.
با نظر و مشورت دوستان، قرار شد مم بعد درباره صد برگ مطلب بذاریم... اما خب چون بلاگفا چندماهیه که با مشکل روبر هست و مطالب و نظرهای وبلاگ ها خود به خود حذف میشن، تصمیم گرفتم به محیط جدید نقل مکان کنیم و وبلاگ جدیدی برای برنامه جدید 100 برگ اختصاص بدیم.
امیدوارم از محیط جدید خوشتون بیاد و اینجا هم مثل این چندسال گذشته همراهمون باشید


خب حالا بریم ببینیم که صدبرگ چطور برنامه ایه و چه بخش هایی داره:
فعلا اوایل برنامه قراره که منصور ضابطیان، رشید کاکاوند و امیرعلی نبویان اجرا را بر عهده داشته باشند.

جناب صوفی درباره برنامه توضیحاتی بدین شرح داده اند:
ما در برنامه مهمانان و کارشناسان مختلفی را دعوت می کنیم و بخشی از گفتگوها را هم به استودیوی زنده برنامه خواهیم برد اما این گفتگوها با دیگر برنامه های گفتگومحور معمول متفاوت خواهد بود. همچنین در برنامه بخشی داریم که به ادبیات کهن نگاهی می اندازیم و با حافظ خوانی، سعدی خوانی، مولوی خوانی و... سعی می کنیم تا حداقل نام این افراد برای مخاطبان مرور شود. این بخش با شباهت هایی در «رادیو هفت» هم اجرا می شد اما اینجا رویکرد جدیدی پیدا کرده است و روی نکات فرهنگی و اجتماعی تاکید بیشتری می شود.






محمد صوفی درباره آیتم هایی از «رادیو هفت» مثل گفتگو با کودکان که طرفداران بسیاری داشته است، عنوان کرد: ما در این برنامه هم با کودکان گفتگو می کنیم اما این گفتگوها اینجا کمی متفاوت خواهد شد به طور مثال با خانواده های کودکان نیز گفتگو می کنیم و قرار است سخنان والدین و بچه ها را بسنجیم.


تهیه کننده «صد برگ» در پایان به بخش دیگری از این برنامه اشاره و عنوان کرد: ما در این برنامه بخشی را با عنوان «برگ اول» داریم که قرار است ابتدای رمان های معروف دنیا را برای مخاطبان بخوانیم و بعضی از چهره های فرهنگی و هنری این بخش را اجرا می کنند که البته به صورت هر شبی نخواهد بود.

خبرها رو تا اینجا داشته باشید تا خبرهای دیگه به دستمون برسه


یاعلی
۲۸ نظر ۰۸ مهر ۹۴ ، ۲۲:۳۸
مرضــــــ یه